Hele grote bomen

15 september 2011 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Vandaag begon de dag dus bij McDonalds voor een overheerlijk ontbijt van iets van gefrituurde kip en een broodje met ham en ei en kaas. En voor Chris een koffie en voor Mèlanie een jus d"orange. Niet wat je noemt geweldig, maar ja.. het zat erbij en het was eetbaar.

Om 8.00 uur zaten we alweer in de auto op weg naar Kings Canyon en Sequoia Nation Park. Maar eerst een stop gemaakt bij de Wallmart. Eindelijk gevonden! Nu konden we toch eindelijk een draagbare koelbox kopen en een grote zak met ijs. Ons net gekochte biertjes lagen lekker koud. haha.

Daarna dus naar de grote bomen met Sequoia, de grootste van de wereld. We kozen voor een bezoekje aan de General Sherman Tree. De allergrootste boom kwa volume. Erg indrukwekkend. Maar vooral ook de bomen die daar nog meer stonden. We liepen de Congress Trail, een wandeling langs allerlei sequoia bomen. En de één weer mooier en groter dan de andere, met groepjes bij elkaar, of helemaal alleen. Daarna nog door naar het museum om meer te leren over de voortplanting van deze unieke bomen en waarom ze nu bewust brand maken. Weer verder door, het park uit, bleek dat er wegwerkzaamheden waren. We waren nummer 2 in de rij en moesten maar liefst 45 minuten wachten totdat we weer verder mochten rijden achter een volg autotje aan. Lekker weer, in de hitte! Maar ja.. het is niet anders, konden we alvast mooi de literatuur erbij pakken.

We reden naar ons geboekte hotel in Bakersfield. In de Vagebond Inn. Het hotel is weer iets minder luxe dan gisteren, maar verder prima. Ons avondeten bestond vandaag uit een magnetronmaaltijd ingeslagen bij de naastgelegen Wallmart (zo kom je ze nooit tegen, zo twee keer op een dag) en een maaltijdsalade. Wat zijn we weer goed bezig. :-)

Voor morgen hebben we Death Valley op het programma staan. We hebben zojuist een hotel geboekt ín Death Valley, omdat het anders te veel reizen is. Er zijn daar bijna geen hotels buiten en we willen het natuuurlijk wel allemaal goed kunnen bekijken en niet weer dezelfde fout maken als bij Yosemite, dat we weer uren moeten reizen voor een duur motel.

1. Maaike Koerhuis:
    16 september 2011
    Wat leuk om te lezen en de foto's te zien, Mèl.
    Veel plezier in Death Valley. Geniet ervan allebei!

groetjes!
  2. Reyer en Amanda:
    16 september 2011
    Hoi Chris en Melanie,

Zo te lezen gaat het jullie alemaal op rolletjes daar en is er genoeg moois te zien. Wij zie alweer uit naar jullie volgende bericht en fotos.

Gr,
    Reyer Amanda en Lars
  3. Karin Krul:
    17 september 2011
    Hoi Chris en Mel!

Ik liep achter met de verhalen, maar heb nu alles gelezen! Zo te horen vermaken jullie je prima! Ben wel een beetje jaloers hoor ;-) Maarja ik moet nog ff 2 maandjes wachten en dan ga ik ook op reis :-)
    Maar de Wallmart is wel leuk he, erg groot! En ze hebben er van alles!
    Nou, veel plezier nog, geniet ervan!!

xxx Karin